Ένα blog που δημιουργήθηκε με αγάπη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο...
Μου αρέσει να δημιουργώ, να αλληλεπιδρώ και να μοιράζομαι με συναδέλφους παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό για το Ειδικό σχολείο και το Τμήμα Ένταξης!
Ελπίζω να το αγαπήσετε και να βοηθήσει συναδέλφους στη δουλειά τους!!
Ευχαριστώ για την επίσκεψη!!!
Έφη Μπάρλου

Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015

Κυριότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του δυσλεξικού μαθητή



Η Δυσλεξία, όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενες αναρτήσεις στο blog μου, είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία που επηρεάζει διάφορους τομείς της ζωής του δυσλεξικού ατόμου.

 Τα παιδιά με δυσλεξία παρόλο που έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνης παρουσιάζουν σημαντικές δυσκολίες στην ανάγνωση, γραφή και ορθογραφία
  • Δυσκολεύονται πάρα πολύ να κατανοήσουν και να αναδιηγηθούν όσα διάβασαν, ενώ τα καταφέρνουν όταν τους διαβάζουν ένα κείμενο.
  • Έχουν δυσανάγνωστο γραφικό χαρακτήρα ( παραλείψεις, προσθέσεις, αντικαταστάσεις φωνημάτων-συλλαβών...) και παρουσιάζουν καθρεφτική γραφή π.χ.: 3-ε...
  • Αντικαθιστούν λέξεις στην ανάγνωση με άλλες που έχουν την ίδια περίπου έννοια π.χ. πλοίο-καράβι...
  • Δυσκολεύονται να αντιγράψουν κείμενο και δεν κρατούν τις αποστάσεις μεταξύ λέξεων.
  • Ο γραπτός τους λόγος είναι τηλεγραφικός και πολύ φτωχός σε σχέση με τη νοημοσύνη τους. 
  • Δεν χρησιμοποιούν τα σημεία στίξης (κόμματα, θαυμαστικά...), ενώ η ανάγνωσή τους είναι μονότονη και άχρωμη.
 
  • Συνήθως, τα καταφέρνουν στις μαθηματικές πράξεις, αλλά έχουν δυσκολία στη λογικομαθηματική σκέψη.
  • Μπερδεύουν αριθμούς που μοιάζουν μεταξύ τους π.χ. 3-5
  • Δεν μπορούν να μάθουν την προπαίδεια.
  • Δυσκολεύονται στα "κρατούμενα". 
  • Δεν μπορούν ή δυσκολεύονται πολύ να μάθουν την ώρα.
  • Έχουν δυσκολίες στην πλευρίωση (δεξί-αριστερό ιδιαίτερα στην καθρεφτική).
  • Έχουν διάσπαση προσοχής. 
  • Δείχνουν έντονη άρνηση να γράψουν ή να διαβάσουν.
  Στην περίπτωση που ο μαθητής παρουσιάζει κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα πρέπει να διερευνηθεί η πιθανότητα ύπαρξης ειδικών μαθησιακών δυσκολιών από ειδικούς, προκειμένου να υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση και εξατομικευμένο πρόγραμμα από δάσκαλο ειδικής αγωγής.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου