Ένα blog που δημιουργήθηκε με αγάπη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο...
Μου αρέσει να δημιουργώ, να αλληλεπιδρώ και να μοιράζομαι με συναδέλφους παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό για το Ειδικό σχολείο και το Τμήμα Ένταξης!
Ελπίζω να το αγαπήσετε και να βοηθήσει συναδέλφους στη δουλειά τους!!
Ευχαριστώ για την επίσκεψη!!!
Έφη Μπάρλου

Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

Ημερολόγιο Φεβρουαρίου, Εικονόλεξα, Παροιμίες

Ημερολόγιο Φεβρουαρίου




Έτοιμο για εκτύπωση το ημερολόγιο του Φεβρουαρίου!!!


Λίγα λόγια για τον Φεβρουάριο...


Ετυμολογία μήνα: Ο Φεβρουάριος παράγεται από το λατινικό ρήμα februare, που σημαίνει καθαίρω, αγνίζω, αποβάλλω τα καθάρματα.
Ο Φεβρουάριος προστέθηκε στο Ρωμαϊκό έτος σαν ο τελευταίος μήνας από τον Πομπίλιο Νουμά.  Το 153 π,χ. μεταφέρθηκε στη θέση που έχει σήμερα (δεύτερος μήνας του έτους) και σε αυτή τη θέση διατηρήθηκε και στο Γρηγοριανό ημερολόγιο. Στη διάρκειά του οι Ρωμαίοι διοργάνωναν τελετές καθαρμών και εξαγνισμών.
Ο μήνας λοιπόν που περιλάμβανε τους καθαρμούς ονομάστηκε Februarious mensis και μετά από παράλειψη του mensis (μήνας) έμεινε η λέξη Φεβρουάριος.
 O Φέβρουος ήταν ο θεός των νεκρών και η Φεβρούα ήταν η θεά που επόπτευε τους καθαρμούς και τους εξαγνισμούς.
Ο μήνας Φεβρουάριος ήταν αφιερωμένος λοιπόν από τους Ρωμαίους στον εξαγνισμό και επειδή ήταν πολύ βροχερός τον είχαν αφιερώσει στον Ποσειδώνα.
Ο Φεβρουάριος αντιστοιχούσε προς τον αττικό μήνα Ανθεστηριώνα.
Με την καθιέρωση του Ιουλιανού ημερολόγιου (46 π.χ.) περιορίστηκαν οι μέρες του μήνα αυτού από 30 που ήταν ως τότε σε 29  και την εποχή του αυτοκράτορα Αυγούστου τού αφαιρέθηκε μία ακόμη ημέρα, που προστέθηκε στον μήνα Αύγουστο προς τιμήν του Αυτοκράτορα.



Παροιμίες για το μήνα Φεβρουάριο 

  • Χιόνια του Φλεβαριού, χρυσάφι του καλοκαιριού.
  • Γενάρη γέννα το παιδί, Φλεβάρη, φλέβισέ το.
  • Ο Φλεβάρης με νερό, κουτσός μπαίνει στο χορό.
  • Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει, καλοκαίρι θα μυρίσει.
  • Παπαντή καλοβρεμμένη, ή κοφίνα γεμισμένη.
  • Του Φλεβάρη είπαν να βρέξει και ξεχάστηκε να πάψει.


Εικονόλεξα Φεβρουαρίου

Ο  ΦΛΕΒΑΡΗΣ  ΜΕ  ΝΕΡΟ




 ΚΟΥΤΣΟΣ  ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΧΟΡΟ 





efibarlou.blogspot.gr
 .........................................................................................................................................................................


 ΤΟΥ  ΦΛΕΒΑΡΗ  ΕΙΠΑΝ  ΝΑ  ΒΡΕΞΕΙ


ΚΑΙ  ΞΕΧΑΣΤΗΚΕ  ΝΑ  ΠΑΨΕΙ


efibarlou.blogspot.gr 
 ........................................................................................................................................................................

Ο  ΦΛΕΒΑΡΗΣ  ΚΙ  ΑΝ  ΦΛΕΒΙΣΕΙ


  ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ  ΘΑ  ΜΥΡΙΣΕΙ..... 

 

efibarlou.blogspot.gr
......................................................................................................................................................................




Χιόνια  του  Φλεβαριού 



 χρυσάφι  του  καλοκαιριού! 


efibarlou.blogspot.gr 
................................................................................................................................................................ 

Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015

Σελιδοδείκτες και εικόνες με τους Τρεις Ιεράρχες

Σήμερα μίλησα στα παιδιά για τη ζωή των 3 Ιεραρχών και τα έργα τους. Τα επαναλάβαμε πολλές φορές και είδαμε σχετικές εικόνες. Στη συνέχεια φτιάξαμε σελιδοδείκες και καρτούλες από χρωματιστό χαρτί Α4 με τις εικόνες των Αγίων!
Αυτές είναι οι κατασκευές μας!!






















Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2015

Ψυχοκινητικότητα-Λεπτή Κινητικότητα



Η ψυχοκινητική προσέγγιση της γραφής βασίζεται στην κίνηση του σώματος στο φυσικό χώρο, η οποία προκαλεί κινητικά βιώματα που βαθμιαία εσωτερικεύονται και μεταφέρονται στο γραφικό χώρο.

Προαπαιτούμενα για την κατάκτηση της δεξιότητας της ανάγνωσης και της γραφής είναι η ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων, του συντονισμού των κινήσεων ματιού-χεριού και του προσανατολισμού στο χώρο και το χρόνο. Συνδεδεμένα με τις δεξιότητες αυτές είναι η αίσθηση του ρυθμού και η παγίωση της πλευρίωσης. 

Η σωματογνωσία και ο συντονισμός των κινήσεων είναι τα κύρια στοιχεία της ψυχοκινητικής εικόνας του παιδιού. Η ιακανοποιητική ανάπτυξή τους αποτελεί βασική προϋπόθεση για την κατάκτηση των δεξιοτήτων ανάγνωσης, γραφής, μαθηματικών και είναι κύρια επιδίωξη του πλαισίου αναλυτικού προγράμματος Ε.Α., αλλά και κάθε άλλου προγράμματος των πρώτων τάξεων του δημοτικού σχολείου. 

Η λεπτή κινητικότητα περιλαμβάνει τους μικρούς μύες του σώματος που μας επιτρέπουν να γράφουμε, να κρατάμε μικρά αντικείμενα, να ντυνόμαστε κλπ. Περιλαμβάνει ουσιαστικά τη δύναμη, τον έλεγχο των μυών αυτών και κυρίως την επιδεξιότητα. 


Η λεπτή κινητικότητα σχετίζεται με το πόσο ικανό είναι το παιδί να χρησιμοποιεί τα δάχτυλά του και να χειρίζεται με επιδεξιότητα και ακρίβεια τα διάφορα αντικείμενα. Έτσι, έχοντας καλή λεπτή κινητικότητα θα καταφέρει να πιάσει σωστά το μολύβι, να σχηματίσει ευανάγνωστα γράμματα, να κόψει με το ψαλίδι, να παίξει με τουβλάκια, να κουμπώσει τα κουμπιά του, να φάει το φαγητό με το πηρούνι κτλ.



Τα περισσότερα παιδιά δεν παρουσιάζουν δυσκολία στην αδρή κινητικότητα (όπως πχ τρέξιμο, πήδημα κλπ). Η λεπτή κινητικότητα όμως, που απαιτεί μεγαλύτερο έλεγχο, περισσότερο ακριβείς κινήσεις και επομένως καλύτερο έλεγχο στους μικρότερους μύες είναι αυτή που συνήθως μας απασχολεί στην πλειοψηφία των παιδιών προσχολικής ηλικίας και στα παιδιά με Ε.Α. 




Παρακάτω αναφέρονται ενδεικτικά κάποιες δεξιότητες ανάπτυξης λεπτής κινητικότητας:

Κινήσεις με αντικείμενα και ψαλίδι
Κόβει με ψαλίδι

Ξεβιδώνει το καπάκι από ένα δοχείο

Ζωγραφίζει κάθετη και οριζόντια γραμμή, κύκλο, σταυρό, τετράγωνο, τρίγωνο
Σβήνει με τη γόμα πάνω στο χαρτί
Ξύνει το μολύβι στην ξύστρα
Τσαλακώνει ένα χαρτί και το πετάει στο καλάθι
Φοράει τις γαντοκούκλες και παίζει κουκλοθέατρο
Ζυμώνει και πλάθει με αλεύρι, πλαστελίνη, πηλό...


Συντονισμός ματιού-χεριού
Πιάνει με ακρίβεια τα αντικείμενα
Γυρνάει τις σελίδες ενός βιβλίου.
Κρεμάει ρούχα σε κρεμάστρα 
Μαζεύει διάφορα μικροαντικείμενα από το πάτωμα (π.χ ρύζι, φασόλια, συνδετήρες)

Φοράει και βγάζει τα ρούχα του
Παίζει ένα παζλ από 12 μεγάλα κομμάτια
Περνάει 2 πλαστικούς συνδετήρες τον ένα μέσα στον άλλο, φτιάχνοντας αλυσίδα ή τους πιέζει σε πλαστελίνη

Δείχνει τη σωστή κατεύθυνση σε βιβλίο, εφημερίδα... 
Δένει κορδόνια



Συνθέσεις κολλάζ
 Κάνει κολλάζ με μπατονέτα ή μικρά αντικείμενα, όπως φακές, ρύζι, ρεβύθια, μικρά μπαλάκια από χαρτί, κομφετί, βαμβάκι...