Ένα blog που δημιουργήθηκε με αγάπη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο...
Μου αρέσει να δημιουργώ, να αλληλεπιδρώ και να μοιράζομαι με συναδέλφους παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό για το Ειδικό σχολείο και το Τμήμα Ένταξης!
Ελπίζω να το αγαπήσετε και να βοηθήσει συναδέλφους στη δουλειά τους!!
Ευχαριστώ για την επίσκεψη!!!
Έφη Μπάρλου

Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Το  Φάσμα του Αυτισμού

Πώς αναγνωρίζω τα πρώτα σημάδια του Αυτισμού!!

 

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια έξαρση του αυτισμού. Μελέτες αναφέρουν ότι 1 παιδί στις 100-150 γεννήσεις ανήκει στο φάσμα του αυτισμού!  Με τον όρο αυτιστικό φάσμα εννοούμε συμπτωματολογία που είναι σχετική με τον αυτισμό.

Οι γονείς παιδιών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού αναφέρουν συνήθως ότι άρχισαν να ανησυχούν γύρω στο δεύτερο και πριν το τρίτο έτος της ηλικίας των παιδιών τους. 
Σημάδια που τούς έκαναν να ανησυχούν μπορεί να είναι η έλλειψη βλεμματικής επαφής, η αντίδραση στην αγκαλιά και τα χάδια, η καθυστέρηση της ομιλίας, η παρατεταμένη ενασχόληση με αντικείμενα, η απουσία του συμβολικού παιχνιδιού, το ότι είναι απομονωμένο, δεν παίζει με τους συνομήλικους. Στην ηλικία αυτή, με μικρή πιθανότητα λάθους, μπορεί έγκυρα να διαγνωσθεί ο αυτισμός.


Σήμερα, υπάρχουν στοιχεία και σταθμισμένες κλίμακες αξιολόγησης που μπορούν να εντοπίσουν από την ηλικία των 18 μηνών ορισμένα βρέφη «υψηλής επικινδυνότητας».

Είναι γενικά αποδεκτό ότι η έγκαιρη διάγνωση οδηγεί στην πρώιμη παρέμβαση που βοηθά στην καλύτερη εξέλιξη του παιδιού. Η πρώιμη παρέμβαση, ως αποτέλεσμα της έγκαιρης διάγνωσης, συντελεί συχνά με πολύ θετικό τρόπο στην πρόοδο των παιδιών.

Η έγκαιρη διάγνωση λειτουργεί προληπτικά, εμποδίζοντας την εδραίωση πολλών ανεπιθύμητων συμπεριφορών, οι οποίες από τη στιγμή που θα εδραιωθούν αλλάζουν πολύ δύσκολα!


 Ο Αυτισμός σε λίγα λεπτά μέσα από ένα βιντεάκι!!


 
 Η διαταραχή του φάσματος του αυτισμού περιλαμβάνει:

  • - ποιοτικές δυσκολίες στη κοινωνική κατανόηση, συναλλαγή και συναισθηματική αμοιβαιότητα,
  • - δυσκολίες στον τρόπο επικοινωνίας και στη γλώσσα,
  • - περιορισμένο, στερεότυπο, επαναλαμβανόμενο ρεπερτόριο δραστηριοτήτων και ενδιαφερόντων, ενώ στη συμπεριφορά επικρατούν ιδιόρρυθμα ενδιαφέροντα και ενασχολήσεις,
  • - ανομοιογενή ανάπτυξη γνωσιακών λειτουργιών.
  • - συχνά ανακόλουθη επεξεργασία αισθητηριακών προσλήψεων.



Θα πρέπει να θυμόμαστε πως κανένα παιδί που ανήκει στο 
αυτιστικό φάσμα δεν είναι όμοιο με κάποιο άλλο!   

Κάθε παιδί έχει τα δικά του μοναδικά στοιχεία και φυσικά τη δική του εξέλιξη!!

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στις ετικέτες: Αυτισμός-Asperger

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου