Ένα blog που δημιουργήθηκε με αγάπη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο...
Μου αρέσει να δημιουργώ, να αλληλεπιδρώ και να μοιράζομαι με συναδέλφους παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό για το Ειδικό σχολείο και το Τμήμα Ένταξης!
Ελπίζω να το αγαπήσετε και να βοηθήσει συναδέλφους στη δουλειά τους!!
Ευχαριστώ για την επίσκεψη!!!
Έφη Μπάρλου

Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2015

Ημερολόγιο Οκτωβρίου 2015


Το  Φάσμα του Αυτισμού

Πώς αναγνωρίζω τα πρώτα σημάδια του Αυτισμού!!

 

Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια έξαρση του αυτισμού. Μελέτες αναφέρουν ότι 1 παιδί στις 100-150 γεννήσεις ανήκει στο φάσμα του αυτισμού!  Με τον όρο αυτιστικό φάσμα εννοούμε συμπτωματολογία που είναι σχετική με τον αυτισμό.

Οι γονείς παιδιών που ανήκουν στο φάσμα του αυτισμού αναφέρουν συνήθως ότι άρχισαν να ανησυχούν γύρω στο δεύτερο και πριν το τρίτο έτος της ηλικίας των παιδιών τους. 
Σημάδια που τούς έκαναν να ανησυχούν μπορεί να είναι η έλλειψη βλεμματικής επαφής, η αντίδραση στην αγκαλιά και τα χάδια, η καθυστέρηση της ομιλίας, η παρατεταμένη ενασχόληση με αντικείμενα, η απουσία του συμβολικού παιχνιδιού, το ότι είναι απομονωμένο, δεν παίζει με τους συνομήλικους. Στην ηλικία αυτή, με μικρή πιθανότητα λάθους, μπορεί έγκυρα να διαγνωσθεί ο αυτισμός.


Σήμερα, υπάρχουν στοιχεία και σταθμισμένες κλίμακες αξιολόγησης που μπορούν να εντοπίσουν από την ηλικία των 18 μηνών ορισμένα βρέφη «υψηλής επικινδυνότητας».

Είναι γενικά αποδεκτό ότι η έγκαιρη διάγνωση οδηγεί στην πρώιμη παρέμβαση που βοηθά στην καλύτερη εξέλιξη του παιδιού. Η πρώιμη παρέμβαση, ως αποτέλεσμα της έγκαιρης διάγνωσης, συντελεί συχνά με πολύ θετικό τρόπο στην πρόοδο των παιδιών.

Η έγκαιρη διάγνωση λειτουργεί προληπτικά, εμποδίζοντας την εδραίωση πολλών ανεπιθύμητων συμπεριφορών, οι οποίες από τη στιγμή που θα εδραιωθούν αλλάζουν πολύ δύσκολα!


 Ο Αυτισμός σε λίγα λεπτά μέσα από ένα βιντεάκι!!


 
 Η διαταραχή του φάσματος του αυτισμού περιλαμβάνει:

  • - ποιοτικές δυσκολίες στη κοινωνική κατανόηση, συναλλαγή και συναισθηματική αμοιβαιότητα,
  • - δυσκολίες στον τρόπο επικοινωνίας και στη γλώσσα,
  • - περιορισμένο, στερεότυπο, επαναλαμβανόμενο ρεπερτόριο δραστηριοτήτων και ενδιαφερόντων, ενώ στη συμπεριφορά επικρατούν ιδιόρρυθμα ενδιαφέροντα και ενασχολήσεις,
  • - ανομοιογενή ανάπτυξη γνωσιακών λειτουργιών.
  • - συχνά ανακόλουθη επεξεργασία αισθητηριακών προσλήψεων.



Θα πρέπει να θυμόμαστε πως κανένα παιδί που ανήκει στο 
αυτιστικό φάσμα δεν είναι όμοιο με κάποιο άλλο!   

Κάθε παιδί έχει τα δικά του μοναδικά στοιχεία και φυσικά τη δική του εξέλιξη!!

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στις ετικέτες: Αυτισμός-Asperger

Σάββατο, 5 Σεπτεμβρίου 2015

Δωράκια καλωσορίσματος και ημερολόγιο Σεπτεμβρίου 2015

Αγαπημένοι μου φίλοι και συνάδελφοι,
Εύχομαι να έχουμε δημιουργική και χαρούμενη σχολική χρονιά με φαντασία και συνεργασίες που θα μας κάνουν καλύτερους στο επάγγελμά μας!!!
Μετά από τις διακοπές μας έφτασε η ώρα να αρχίσουμε δυναμικά με ιδέες και δραστηριότητες για τους μικρούς μας φίλους!!!
Σας έφτιαξα το ημερολόγιο του Σεπτεμβρίου το οποίο μπορείτε να εκτυπώσετε σε έγχρωμο εκτυπωτή για καλύτερο αποτέλεσμα!!!

  
Στη συνέχεια έψαξα και βρήκα κατασκευές για την πόρτα της τάξης μας για αρχή της σχολικής χρονιάς μαζί με κάποιες δικές μου παλιές κατασκευές!!! Ο καθένας μας παίρνει ιδέες και τις προσαρμόζει στα δικά του γούστα και ανάγκες των μαθητών του!!!












 
 
Για τέλος, σας έχω ενδεικτικά δωράκια καλωσορίσματος για τους μικρούς μας μαθητές προκειμένου να νιώσουν όμορφα και να διώξουμε τους φόβους τους ή την ανασφάλειά τους!!!




 













 


 







Καλή, δυναμική και δημιουργική σχολική χρονιά σε όλους τους συναδέλφους!!!!!!