Ένα blog που δημιουργήθηκε με αγάπη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο...
Μου αρέσει να δημιουργώ, να αλληλεπιδρώ και να μοιράζομαι με συναδέλφους παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό για το Ειδικό σχολείο και το Τμήμα Ένταξης!
Ελπίζω να το αγαπήσετε και να βοηθήσει συναδέλφους στη δουλειά τους!!
Ευχαριστώ για την επίσκεψη!!!
Έφη Μπάρλου

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2015

Ασκήσεις Διορθωτικής παρέμβασης στην Ανάγνωση τύπου Σ-Φ

  Από την εμπειρία μου σε Τμήματα Ένταξης και Ειδικά σχολεία που έχω δουλέψει, οι μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση απαιτούν πλούσιο παιδαγωγικό υλικό το οποίο πρέπει ο ειδικός δάσκαλος να φτιάχνει, να ανανεώνει και να προσαρμόζει ανάλογα με τις εξατομικευμένες μαθησιακές ανάγκες του κάθε μαθητή.
Οι δυσκολίες οι οποίες είναι φωνολογικού τύπου πρέπει να αντιμετωπίζονται με πολύ υπομονή, οργάνωση της δουλειάς μας και σταδιακά βήματα τα οποία ακολουθούμε σύμφωνα με τους βραχυπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους που έχουμε θέσει μετά από την ατομική αξιολόγηση που έχουμε κάνει. 

Τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται πλούσιο εποπτικό υλικό που θα τους κεντρίζει το ενδιαφέρον, θα έχει παιχνιδιάρικη μορφή και θα τα συγκεντρώνει στη δουλειά που τους έχουμε ζητήσει. Φυσικά, οι έτοιμες φωτοτυπίες αποφεύγονται!!!
 Το υλικό που αναρτώ είναι ενδεικτικό και είναι αποτέλεσμα προσωπικής δουλειάς και φαντασίας,  το οποίο πάντα ανανεώνω και προσαρμόζω ανάλογα με τις μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών μου. 

Θέλησα να το μοιραστώ με συναδέλφους που "ψάχνονται" και έχουν όρεξη να φτιάχνουν υλικό για τους μαθητές τους!! 
Θα χαρώ πραγματικά αν βοηθήσει και φανεί ενδιαφέρον μέρος του υλικού μου σε συναδέλφους μου!!!

 ασκήσεις φωνολογικού τύπου
 ασκήσεις φωνολογικού τύπου


 αντιστοίχιση μικρών-κεφαλαίων γραμμάτων



 ασκήσεις για γρήγορη ανάγνωση συλλαβών τύπου Σ-Φ





  ασκήσεις για γρήγορη ανάγνωση συλλαβών τύπου Σ-Φ(ταύτιση με εικόνα)


 ανάγνωση και ταύτιση λέξης με εικόνα


 καρτέλες διπλής όψης (ανάγνωση λέξης και γυρνούν την καρτέλα για να δουν αν συμφωνεί η εικόνα με αυτό που διάβασαν και το αντίστροφο)




 ανάγνωση δισύλλαβων λέξεων με αντικατάσταση τελευταίας συλλαβής





 γραφή λέξης από εικόνα που βλέπουν με ένα-ένα φώνημα με μανταλάκια


εύρεση των σωστών συλλαβών με καλαμάκια για να δημιουργήσουν τη λέξη που δείχνει η εικόνα








ασκήσεις φωνολογικού τύπου στα "δύσκολα" σύμφωνα: β, θ, φ, δ  με χριτς-χρατς









ασκήσεις στις καταλήξεις -ια με χριτς-χρατς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου