Ένα blog που δημιουργήθηκε με αγάπη για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και όχι μόνο...
Μου αρέσει να δημιουργώ, να αλληλεπιδρώ και να μοιράζομαι με συναδέλφους παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό υλικό για το Ειδικό σχολείο και το Τμήμα Ένταξης!
Ελπίζω να το αγαπήσετε και να βοηθήσει συναδέλφους στη δουλειά τους!!
Ευχαριστώ για την επίσκεψη!!!
Έφη Μπάρλου

Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017

Ψυχοεκπαιδευτικό Προφίλ μαθητή με Ε.Ε.Α. -Ατομικός Φάκελος



Κατά την αξιολόγηση ενός μαθητή με Ε.Ε.Α. ο εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής πρέπει να φτιάξει τον Ατομικό του Φάκελο που θα περιλαμβάνει το ψυχοεκπαιδευτικό προφίλ του στις Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας και  στις  Βασικές Σχολικές Δεξιότητες.
Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας
  • Προφορικός Λόγος (Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: Καθόλου, Ναι, Με βοήθεια)
 Ακρόαση
-Ακροάται και αναγνωρίζει ήχους
-Διακρίνει ήχους
-Αναγνωρίζει και μιμείται ήχους
-Αναγνωρίζει και παράγει ήχους μουσικών οργάνων
-Ακροάται και επαναλαμβάνει λέξεις ή φράσεις με ρυθμό
-Ακροάται και εκτελεί εντολές που ακούει ζωντανά ή από μαγνητόφωνο
-Παίζει, ηχογραφεί και ακούει μουσικά και ηχητικά παιχνίδια
Συμμετοχή στο διάλογο περιμένοντας στη σειρά
-Λέει ονόματα συμμαθητών
-Ονομάζει αντικείμενα
-Ονομάζει τα μέσα συγκοινωνίας
-Ονομάζει τα νομίσματα
-Λέει συλλαβές
-Ανακοινώνει τα νέα της ημέρας
-Αναφέρει δραστηριότητες από το κοντινό/μακρινό παρελθόν και μέλλον
Έκφραση σαφής και ακριβής
-Λέει λέξεις και προτάσεις
-Χρησιμοποιεί τα ρήματα στο σωστό αριθμό και χρόνο
-Χρησιμοποιεί σωστά τα επίθετα
-Κάνει ερωτήσεις
-Χρησιμοποιεί καταφατικές και αρνητικές προτάσεις
-Εκφράζεται μπροστά σε άλλους
-Περιγράφει και διηγείται προφορικά
  • Ψυχοκινητικότητα
    (Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: Καθόλου, Ναι, Με βοήθεια)
 Γενική και λεπτή κινητικότητα
-Εκτελεί κινήσεις γενικής κινητικότητας
-Αυτοεξυπηρετείται
-Φροντίζει την ατομική του καθαριότητα
-Καθαρίζει τα αντικείμενα που χρησιμοποιεί
-Αναπτύσσει δεξιότητες λεπτής κινητικότητας
-Συντονίζει τις κινήσεις του
-Κάνει κολάζ με διάφορα υλικά σύμφωνα με οδηγίες
Προσανατολισμός στο χώρο
-Ορίζει τη θέση του στο χώρο
-Προσανατολίζεται στο χώρο με τη βοήθεια αντικειμένων
-Εκτελεί ασκήσεις προσανατολισμού με τη βοήθεια παιδαγωγικού υλικού
-Εκτελεί διαδρομές
-Εκτελεί διαδρομές με πραγματικές μετακινήσεις
-Τακτοποιεί τα προσωπικά του αντικείμενα και το χώρο του
-Εκτελεί μουσικοχορευτικές κινήσεις προσανατολισμού στο χώρο
Ο ρυθμός και ο χρόνος
-Αντιλαμβάνεται το ρυθμό
-Εκτελεί ρυθμικές κινήσεις 
-Αντιλαμβάνεται το χρόνο
-Λέει τις ημέρες της εβδομάδας
-Λέει τους μήνες του έτους
-Λέει τις εποχές του έτους
-Γνωρίζει την ώρα
Η Πλευρίωση
-Δείχνει και λέει τα μέρη του σώματος
-Δείχνει και λέει τα μέρη του σώματος μπροστά στον καθρέφτη
-Εκτελεί κυκλικές κινήσεις
-Ισορροπεί και κινείται στο ένα πόδι
-Εκτελεί κινήσεις ακριβείας
-Αναγνωρίζει περιγράμματα μερών του σώματος

  • Νοητικές Ικανότητες
    (Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: Καθόλου, Ναι, Με βοήθεια)
Οπτική μνήμη
-Λέει ονόματα προσώπων και αντικειμένων που είδε
-Θυμάται το περιεχόμενο μιας κάρτας που είδε
-Θυμάται τι δείχνουν οι κάρτες που είδε
-Θυμάται τα νομίσματα που είδε
-Λέει τα χρώματα που απεικονίζουν οι κάρτες που του δείξαμε
Ακουστική μνήμη
-Λέει ονόματα που άκουσε
-Επαναλαμβάνει λέξεις και αριθμούς που άκουσε
-Επαναλαμβάνει τα χρώματα που άκουσε
-Επαναλαμβάνει προτάσεις που άκουσε
-Λέει και δείχνει διευθύνσεις και διαδρομές όταν του ζητείται
-Λέει ομοιότητες και διαφορές σε αυτά που άκουσε
-Συνδέει χρονικά γεγονότα που του διηγήθηκαν
Λειτουργική μνήμη
-Λέει και αναγνωρίζει το όνομά του
-Λέει ονόματα προσώπων
-Λέει ονόματα αντικειμένων
-Ονομάζει όσπρια, ζυμαρικά...
-Λέι τις έννοιες (Ψηλό-κοντό, μεγάλο-μικρό...)
-Λέει αντικείμενα, ζώα και σκηνές που είδε στην τηλεόραση
Συγκέντρωση προσοχής
-Αντιλαμβάνεται και συγκεντρώνει την προσοχή του σ΄αυτό που βλέπει
-Συγκεντρώνει την προσοχή του όταν περπατάει
-Αντιλαμβάνεται και συγκεντρώνει την προσοχή του όταν παίζει
-Διατηρεί την προσοχή του για ορισμένο χρόνο
-Ντύνεται, χτενίζεται και πλενέται με προσοχή
Λογικομαθηματική σκέψη
-Ταξινομεί αντικείμενα-παιχνίδια
-Ταξινομεί γεωμετρικά σχήματα
-Διατάσσει αντικείμενα
-Διατάσσει γεωμετρικά σχήματα
-Διατάσσει νομίσματα
 -Κάνει αντιστοιχίσεις
-Κατανοεί τη διατήρηση της μάζας και του βάρους των αντικειμένων
Συλλογισμοί
-Βάζει σε λογική σειρά εικόνες που βλέπει
-Λέει με λογική σειρά δραστηριότητες
-Κατανοεί ημιτελή ζωγραφικά σχέδια
-Βάζει σε λογική σειρά ήχους με αντίστοιχες δραστηριότητες
-Κάνει λογικούς πίνακες

  • Συναισθηματική Οργάνωση  (Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: Καθόλου, Ναι, Με βοήθεια)
Ανάπτυξη του Αυτοσυναισθήματος
-Γνωρίζει και αποδέχεται το πρόβλημά του 
-Αντιμετωπίζει το πρόβλημά του
-Παρουσιάζει καλή εικόνα του εαυτού του προς τα έξω
-Αποδέχεται τους άλλους
-Χαίρεται την επιτυχία του
-Εκτιμά τον εαυτό του και τους άλλους
Ανάπτυξη και καλλιέργεια ενδιαφέροντος για την αλληλεπιδραστική μάθηση με το περιβάλλον
-Δείχνει ενδιαφέρον για τη μάθηση
-Ρωτάει όταν έχει απορίες
-Ανακαλύπτει καινούρια πρόσωπα και πράγματα
-Γνωρίζει τα ζώα
-Γνωρίζει τα φυτά
-Φροντίζει το περιβάλλον
Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και συνεργασία με τα πρόσωπα της κοινότητας
-Συνεργάζεται με τα πρόσωπα της οικογένειας
-Συνεργάζεται με τα πρόσωπα εκτός σχολείου
-Γνωρίζεται με άλλα παιδιά
-Κάνει ασκήσεις χαλάρωσης
-Αναπτύσσει και διατηρεί φιλικές σχέσεις

  • Κοινωνική Προσαρμογή    (Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: σχεδόν ποτέ, μερικές φορές, συχνά, σχεδόν πάντα)              
 -Κάνει λάθη απροσεξίας
-Διατηρεί την προσοχή του στη σχολική εργασία ή στο παιχνίδι
-Χάνει αντικείμενα απαραίτητα για την εργασία του
-Όταν του μιλάει κάποιος μοιάζει να μην ακούει
-Ολοκληρώνει τις εργασίες του χωρίς βοήθεια
-Διασπάται η προσοχή του από εξωτερικά ερεθίσματα
-Οργανώνει την εργασία του, το πρόγραμμά του, τις δραστηριότητές του, τα τετράδιά του και τα βιβλία του
-Στην τάξη σηκώνεται από τη θέση του
-Κινείται με τρόπο που δεν ταιριάζει στο χώρο (σκαρφαλώνει στην καρέκλα, κ.λ.π.)
-Μιλά πολύ και ακατάπαυστα
-Στριφογυρίζει στη θέση του ή κινεί νευρικά τα χέρια και τα πόδια του
-Περιμένει τη σειρά του
-Διακόπτει απρόσκλητα τις συζητήσεις ή τα παιχνίδια των άλλων
-Απαντά απερίσκεπτα προτού ολοκληρωθεί η ερώτηση
-Έχει βλεμματική επαφή
-Συμμετέχει αυθόρμητα σε παρέες χωρίς να τους δημιουργεί προβλήματα
-Έχει φίλους
-Ανέχεται τη σωματική επαφή
-Κατανοεί εξωλεκτικές συμπεριφορές (π.χ. κατανοεί ότι ο άλλος είναι βαριεστημένος)
-Κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων (ενσυναίσθηση)
-Αντιμετωπίζει μόνος τα μικρά προβλήματα της καθημερινότητας
-Επαναλαμβάνει στερεότυπα συγκεκρμένες λέξεις ή φράσεις
-Κατανοεί το μεταφορικό λόγο
-Χρησιμοποιεί τις αντωνυμίες
-Χρησιμοποιεί ικανοποιητικά τον προφορικό λόγο για να εκφράσει νοήματα, σκέψεις, απόψεις, επιχειρήματα
-Μπορεί να αρχίσει και να διατηρήσει μια συζήτηση με άλλους
-Παίζει συμβολικό παιχνίδι
-Χρησιμοποιεί χειρονομίες ή μίμηση
-Επαναλαμβάνει λέξεις και φράσεις που άκουσε πρόσφατα (ηχολαλεί)
-Αγαπά να ασχολείται μόνο με συγκεκριμένα πράγματα, θέματα
-Αναστατώνεται με απροσδόκητες αλλαγές στην καθημερινότητά του
-Αρνείται να ασχοληθεί με κάτι πέρα από τα δικά του ενδιαφέροντα
-Επαναλαμβάνει ιδιόρυθμες κινήσεις (συστροφές σώματος, φτερουγίσμτα χεριών)
-Ασχολείται επίμονα με τμήματα αντικειμένων
-Είναι λειτουργικός, ήρεμος στο διάλειμμα
-Έχει παράξενες εμμονές ή τελετουργίες 
-Έχει φαντασία
Βασικές Σχολικές Δεξιότητες
  • Ανάγνωση-Γραφή
-Δείχνει, λέει και γράφει το φωνήεν που του ζητάμε
-Δείχνει, λέει και γράφει το σύμφωνο που του ζητάμε
-Δείχνει, λέει και γράφει τη συλλαβή που του ζητάμε
-Δείχνει, διαβάζει και γράφει τη συλλαβή που του ζητάμε
-Διαβάζει, γράφει και αναλύει τη δισύλλαβη λέξη που του ζητάμε
-Διαβάζει, γράφει και αναλύει τη τρισύλλαβη λέξη που του ζητάμε
-Διαβάζει, γράφει και αναλύει την πολυσύλλαβη λέξη που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει απλή πρόταση με υπαγόρευση
-Δείχνει, λέει και γράφει το δίψηφο φωνήεν που του ζητάμε
-Δείχνει, διαβάζει και γράφει τη συλλαβή με το δίψηφο φωνήεν που του ζητάμε
-Διαβάζει, γράφει και αναλύει τη λέξη που του ζητάμε με δίψηφο φωνήεν σε συλλαβές
-Διαβάζει και γράφει απλή πρόταση που περιλαμβάνει λέξεις με δίψηφα φωνήεντα
-Δείχνει, λέει και γράφει το δίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Δείχνει, διαβάζει και γράφει τη συλλαβή με το δίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει τη λέξη με το δίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει απλή πρόταση που περιλαμβάνει λέξεις με δίψηφα σύμφωνα 
-Δείχνει, λέει και γράφει το τρίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε 
-Δείχνει, διαβάζει και γράφει τη συλλαβή με το τρίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει τη λέξη με το τρίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει απλή πρόταση που περιλαμβάνει λέξεις με τρίψηφα σύμφωνα 
-Διαβάζει κείμενο 3-5 απλών προτάσεων που περιλαμβάνει και λέξεις με δίψηφα φωνήεντα, δίψηφα και τρίψηφα σύμφωνα
-Κατανοεί κείμενο 3-5 γραμμών και αποδίδει το νόημα απαντώντας σε ερωτήσεις και σε ελεύθερη απόδοση
-Γράφει κείμενο 3-5 γραμμών περιγράφοντας μια εικόνα
-Γράφει κείμενο 3-5 γραμμών εκφράζοντας δικές του σκέψεις  
  • Μαθηματικά 
 -Ορίζει τη θέση αντικειμένου (πάνω-κάτω...)
-Ορίζει τη σειρά σε αντικείμενα (μεγαλύτερο-μεσαίο-μικρότερο...)
-Τοποθετεί δύο ή περισσότερα αντικείμενα κατά αύξουσα σειρά (ως προς το μέγεθος-μήκος-ύψος)
-Τοποθετεί δύο ή περισσότερα αντικείμενα κατά φθίνουσα σειρά
(ως προς το μέγεθος-μήκος-ύψος)
-Ταξινομεί σετ αντικειμένων (ως προς το μέγεθος-μήκος-ύψος)
-Ορίζει σε σειρά αντικειμένων αυτό που χωράει περισσότερα-λιγότερα-ενδιάμεση χωρητικότητα
-Ορίζει σε σειρά όμοιων/ανόμοιων αντικειμένων αυτό που έχει περισσότερα/λιγότερα
-Αντιστοιχίζει δύο σετ ισάριθμων αντικειμένων
-Αντιστοιχίζει δύο σετ ισάριθμων αντικειμένων και αφήνει χρίς αντιστοίχιση αυτά που πλεονάζουν
-Αριθμεί, διαβάζει, δείχνει, γράφει και αντιγράφει αριθμούς μέχρι το 10
-Δημιουργεί σωστό σετ αντικειμένων μέχρι το 10
-Συμπληρώνει, ονομάζει το μικρότερο-μεγαλύτερο αριθμό μέχρι το 10 με βοηθήματα και χωρίς βοηθήματα
-Διαβάζει, γράφει και εκτελεί  πρόσθεση με βοηθήματα και χωρίς βοηθήματα μέχρι το 5-μέχρι το 10
-Εκτελεί από μνήμης αριθμητική πράξη μέχρι το 5-μέχρι το 10
-Γράφει το συμπλήρωμα σε αριθμητική παράσταση
-Διαβάζει, γράφει και εκτελεί κάθετη πράξη μέχρι το 5-μέχρι το 10
-Επιλύει απλό πρόβλημα με βοηθήματα και χωρίς βοηθήματα
-Σχηματίζει σετ από δυάδες, τριάδες....
-Προσθέτει δυάδες, τριάδες...
-Διαβάζει αριθμητική παράσταση πολλαπλασιασμού
-Γράφει και εκτελεί αριθμητική παράσταση πολλαπλασιασμού με βοηθήματα και χωρίς βοηθήματα
-Λύνει απλό πρόβλημα πολλαπλασιασμού
-Ονομάζει νομίσματα του Ευρώ
-Ταξινομεί νομίσματα κατά την αξία τους (αύξουσα-φθίνουσα σειρά)
-Χρησιμοποιεί τα νομίσματα κατά τις συναλλαγές του
-Ξεχωρίζει τη μέρα από τη νύχτα
-Ορίζει τα σημεία της ημέρας
-Γνωρίζει το ρολόι
-Διαβάζει τους αριθμούς του ρολογιού
-Ορίζει τους δείκτες του ρολογιού
-Λέει το χρόνο ανά ώρα
-Λέει το χρόνο ανά μισή ώρα
-Καταγράφει αριθμητικά την ώρα
-Λέει την ώρα στο αναλογικό ρολόι
-Λέει την ώρα στο ψηφιακό ρολόι


2 σχόλια:

  1. Συγχαρητηρια για το εργο σας.ενδεχομενως να σας βοηθησουν και οι δραστηριοτητες βιωματικης τεχνης taxidiatexnis.blogspot.com καλη συνεχεια στο εργο σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή