Κατά την αξιολόγηση ενός μαθητή με Ε.Ε.Α. ο εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής πρέπει να φτιάξει τον Ατομικό του Φάκελο που θα περιλαμβάνει το ψυχοεκπαιδευτικό προφίλ του στις Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας και στις Βασικές Σχολικές Δεξιότητες.
Δραστηριότητες Μαθησιακής Ετοιμότητας
- Προφορικός Λόγος (Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: Καθόλου, Ναι, Με βοήθεια)
-Ακροάται και αναγνωρίζει ήχους
-Διακρίνει ήχους
-Αναγνωρίζει και μιμείται ήχους
-Αναγνωρίζει και παράγει ήχους μουσικών οργάνων
-Ακροάται και επαναλαμβάνει λέξεις ή φράσεις με ρυθμό
-Ακροάται και εκτελεί εντολές που ακούει ζωντανά ή από μαγνητόφωνο
-Παίζει, ηχογραφεί και ακούει μουσικά και ηχητικά παιχνίδια
Συμμετοχή στο διάλογο περιμένοντας στη σειρά
-Λέει ονόματα συμμαθητών
-Ονομάζει αντικείμενα
-Ονομάζει τα μέσα συγκοινωνίας
-Ονομάζει τα νομίσματα
-Λέει συλλαβές
-Ανακοινώνει τα νέα της ημέρας
-Αναφέρει δραστηριότητες από το κοντινό/μακρινό παρελθόν και μέλλον
Έκφραση σαφής και ακριβής
-Λέει λέξεις και προτάσεις
-Χρησιμοποιεί τα ρήματα στο σωστό αριθμό και χρόνο
-Χρησιμοποιεί σωστά τα επίθετα
-Κάνει ερωτήσεις
-Χρησιμοποιεί καταφατικές και αρνητικές προτάσεις
-Εκφράζεται μπροστά σε άλλους
-Περιγράφει και διηγείται προφορικά
- Ψυχοκινητικότητα
(Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: Καθόλου, Ναι, Με βοήθεια)
-Εκτελεί κινήσεις γενικής κινητικότητας
-Αυτοεξυπηρετείται
-Φροντίζει την ατομική του καθαριότητα
-Καθαρίζει τα αντικείμενα που χρησιμοποιεί
-Αναπτύσσει δεξιότητες λεπτής κινητικότητας
-Συντονίζει τις κινήσεις του
-Κάνει κολάζ με διάφορα υλικά σύμφωνα με οδηγίες
Προσανατολισμός στο χώρο
-Ορίζει τη θέση του στο χώρο
-Προσανατολίζεται στο χώρο με τη βοήθεια αντικειμένων
-Εκτελεί ασκήσεις προσανατολισμού με τη βοήθεια παιδαγωγικού υλικού
-Εκτελεί διαδρομές
-Εκτελεί διαδρομές με πραγματικές μετακινήσεις
-Τακτοποιεί τα προσωπικά του αντικείμενα και το χώρο του
-Εκτελεί μουσικοχορευτικές κινήσεις προσανατολισμού στο χώρο
Ο ρυθμός και ο χρόνος
-Αντιλαμβάνεται το ρυθμό
-Εκτελεί ρυθμικές κινήσεις
-Αντιλαμβάνεται το χρόνο
-Λέει τις ημέρες της εβδομάδας
-Λέει τους μήνες του έτους
-Λέει τις εποχές του έτους
-Γνωρίζει την ώρα
Η Πλευρίωση
-Δείχνει και λέει τα μέρη του σώματος
-Δείχνει και λέει τα μέρη του σώματος μπροστά στον καθρέφτη
-Εκτελεί κυκλικές κινήσεις
-Ισορροπεί και κινείται στο ένα πόδι
-Εκτελεί κινήσεις ακριβείας
-Αναγνωρίζει περιγράμματα μερών του σώματος
- Νοητικές Ικανότητες
(Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: Καθόλου, Ναι, Με βοήθεια)
-Λέει ονόματα προσώπων και αντικειμένων που είδε
-Θυμάται το περιεχόμενο μιας κάρτας που είδε
-Θυμάται τι δείχνουν οι κάρτες που είδε
-Θυμάται τα νομίσματα που είδε
-Λέει τα χρώματα που απεικονίζουν οι κάρτες που του δείξαμε
Ακουστική μνήμη
-Λέει ονόματα που άκουσε
-Επαναλαμβάνει λέξεις και αριθμούς που άκουσε
-Επαναλαμβάνει τα χρώματα που άκουσε
-Επαναλαμβάνει προτάσεις που άκουσε
-Λέει και δείχνει διευθύνσεις και διαδρομές όταν του ζητείται
-Λέει ομοιότητες και διαφορές σε αυτά που άκουσε
-Συνδέει χρονικά γεγονότα που του διηγήθηκαν
Λειτουργική μνήμη
-Λέει και αναγνωρίζει το όνομά του
-Λέει ονόματα προσώπων
-Λέει ονόματα αντικειμένων
-Ονομάζει όσπρια, ζυμαρικά...
-Λέι τις έννοιες (Ψηλό-κοντό, μεγάλο-μικρό...)
-Λέει αντικείμενα, ζώα και σκηνές που είδε στην τηλεόραση
Συγκέντρωση προσοχής
-Αντιλαμβάνεται και συγκεντρώνει την προσοχή του σ΄αυτό που βλέπει
-Συγκεντρώνει την προσοχή του όταν περπατάει
-Αντιλαμβάνεται και συγκεντρώνει την προσοχή του όταν παίζει
-Διατηρεί την προσοχή του για ορισμένο χρόνο
-Ντύνεται, χτενίζεται και πλενέται με προσοχή
Λογικομαθηματική σκέψη
-Ταξινομεί αντικείμενα-παιχνίδια
-Ταξινομεί γεωμετρικά σχήματα
-Διατάσσει αντικείμενα
-Διατάσσει γεωμετρικά σχήματα
-Διατάσσει νομίσματα
-Κάνει αντιστοιχίσεις
-Κατανοεί τη διατήρηση της μάζας και του βάρους των αντικειμένων
Συλλογισμοί
-Βάζει σε λογική σειρά εικόνες που βλέπει
-Λέει με λογική σειρά δραστηριότητες
-Κατανοεί ημιτελή ζωγραφικά σχέδια
-Βάζει σε λογική σειρά ήχους με αντίστοιχες δραστηριότητες
-Κάνει λογικούς πίνακες
- Συναισθηματική Οργάνωση (Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: Καθόλου, Ναι, Με βοήθεια)
Ανάπτυξη του Αυτοσυναισθήματος
-Γνωρίζει και αποδέχεται το πρόβλημά του
-Αντιμετωπίζει το πρόβλημά του-Παρουσιάζει καλή εικόνα του εαυτού του προς τα έξω
-Αποδέχεται τους άλλους
-Χαίρεται την επιτυχία του
-Εκτιμά τον εαυτό του και τους άλλους
Ανάπτυξη και καλλιέργεια ενδιαφέροντος για την αλληλεπιδραστική μάθηση με το περιβάλλον
-Δείχνει ενδιαφέρον για τη μάθηση
-Ρωτάει όταν έχει απορίες
-Ανακαλύπτει καινούρια πρόσωπα και πράγματα
-Γνωρίζει τα ζώα
-Γνωρίζει τα φυτά
-Φροντίζει το περιβάλλον
Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και συνεργασία με τα πρόσωπα της κοινότητας
-Συνεργάζεται με τα πρόσωπα της οικογένειας
-Συνεργάζεται με τα πρόσωπα εκτός σχολείου
-Γνωρίζεται με άλλα παιδιά
-Κάνει ασκήσεις χαλάρωσης
-Αναπτύσσει και διατηρεί φιλικές σχέσεις
- Κοινωνική Προσαρμογή (Στις παρακάτω παρατηρήσεις σημειώνουμε πόσο συχνά συμβαίνουν οι συμπεριφορές: σχεδόν ποτέ, μερικές φορές, συχνά, σχεδόν πάντα)
-Διατηρεί την προσοχή του στη σχολική εργασία ή στο παιχνίδι
-Χάνει αντικείμενα απαραίτητα για την εργασία του
-Όταν του μιλάει κάποιος μοιάζει να μην ακούει
-Ολοκληρώνει τις εργασίες του χωρίς βοήθεια
-Διασπάται η προσοχή του από εξωτερικά ερεθίσματα
-Οργανώνει την εργασία του, το πρόγραμμά του, τις δραστηριότητές του, τα τετράδιά του και τα βιβλία του
-Στην τάξη σηκώνεται από τη θέση του
-Κινείται με τρόπο που δεν ταιριάζει στο χώρο (σκαρφαλώνει στην καρέκλα, κ.λ.π.)
-Μιλά πολύ και ακατάπαυστα
-Στριφογυρίζει στη θέση του ή κινεί νευρικά τα χέρια και τα πόδια του
-Περιμένει τη σειρά του
-Διακόπτει απρόσκλητα τις συζητήσεις ή τα παιχνίδια των άλλων
-Απαντά απερίσκεπτα προτού ολοκληρωθεί η ερώτηση
-Έχει βλεμματική επαφή
-Συμμετέχει αυθόρμητα σε παρέες χωρίς να τους δημιουργεί προβλήματα
-Έχει φίλους
-Ανέχεται τη σωματική επαφή
-Κατανοεί εξωλεκτικές συμπεριφορές (π.χ. κατανοεί ότι ο άλλος είναι βαριεστημένος)
-Κατανοεί τα συναισθήματα των άλλων (ενσυναίσθηση)
-Αντιμετωπίζει μόνος τα μικρά προβλήματα της καθημερινότητας
-Επαναλαμβάνει στερεότυπα συγκεκρμένες λέξεις ή φράσεις
-Κατανοεί το μεταφορικό λόγο
-Χρησιμοποιεί τις αντωνυμίες
-Χρησιμοποιεί ικανοποιητικά τον προφορικό λόγο για να εκφράσει νοήματα, σκέψεις, απόψεις, επιχειρήματα
-Μπορεί να αρχίσει και να διατηρήσει μια συζήτηση με άλλους
-Παίζει συμβολικό παιχνίδι
-Χρησιμοποιεί χειρονομίες ή μίμηση
-Επαναλαμβάνει λέξεις και φράσεις που άκουσε πρόσφατα (ηχολαλεί)
-Αγαπά να ασχολείται μόνο με συγκεκριμένα πράγματα, θέματα
-Αναστατώνεται με απροσδόκητες αλλαγές στην καθημερινότητά του
-Αρνείται να ασχοληθεί με κάτι πέρα από τα δικά του ενδιαφέροντα
-Επαναλαμβάνει ιδιόρυθμες κινήσεις (συστροφές σώματος, φτερουγίσμτα χεριών)
-Ασχολείται επίμονα με τμήματα αντικειμένων
-Είναι λειτουργικός, ήρεμος στο διάλειμμα
-Έχει παράξενες εμμονές ή τελετουργίες
-Έχει φαντασία
Βασικές Σχολικές Δεξιότητες
- Ανάγνωση-Γραφή
-Δείχνει, λέει και γράφει το σύμφωνο που του ζητάμε
-Δείχνει, λέει και γράφει τη συλλαβή που του ζητάμε
-Δείχνει, διαβάζει και γράφει τη συλλαβή που του ζητάμε
-Διαβάζει, γράφει και αναλύει τη δισύλλαβη λέξη που του ζητάμε
-Διαβάζει, γράφει και αναλύει τη τρισύλλαβη λέξη που του ζητάμε
-Διαβάζει, γράφει και αναλύει την πολυσύλλαβη λέξη που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει απλή πρόταση με υπαγόρευση
-Δείχνει, λέει και γράφει το δίψηφο φωνήεν που του ζητάμε
-Δείχνει, διαβάζει και γράφει τη συλλαβή με το δίψηφο φωνήεν που του ζητάμε
-Διαβάζει, γράφει και αναλύει τη λέξη που του ζητάμε με δίψηφο φωνήεν σε συλλαβές
-Διαβάζει και γράφει απλή πρόταση που περιλαμβάνει λέξεις με δίψηφα φωνήεντα
-Δείχνει, λέει και γράφει το δίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Δείχνει, διαβάζει και γράφει τη συλλαβή με το δίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει τη λέξη με το δίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει απλή πρόταση που περιλαμβάνει λέξεις με δίψηφα σύμφωνα
-Δείχνει, λέει και γράφει το τρίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Δείχνει, διαβάζει και γράφει τη συλλαβή με το τρίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει τη λέξη με το τρίψηφο σύμφωνο που του ζητάμε
-Διαβάζει και γράφει απλή πρόταση που περιλαμβάνει λέξεις με τρίψηφα σύμφωνα
-Διαβάζει κείμενο 3-5 απλών προτάσεων που περιλαμβάνει και λέξεις με δίψηφα φωνήεντα, δίψηφα και τρίψηφα σύμφωνα
-Κατανοεί κείμενο 3-5 γραμμών και αποδίδει το νόημα απαντώντας σε ερωτήσεις και σε ελεύθερη απόδοση
-Γράφει κείμενο 3-5 γραμμών περιγράφοντας μια εικόνα
-Γράφει κείμενο 3-5 γραμμών εκφράζοντας δικές του σκέψεις
- Μαθηματικά
-Ορίζει τη σειρά σε αντικείμενα (μεγαλύτερο-μεσαίο-μικρότερο...)
-Τοποθετεί δύο ή περισσότερα αντικείμενα κατά αύξουσα σειρά (ως προς το μέγεθος-μήκος-ύψος)
-Τοποθετεί δύο ή περισσότερα αντικείμενα κατά φθίνουσα σειρά
(ως προς το μέγεθος-μήκος-ύψος)
(ως προς το μέγεθος-μήκος-ύψος)
-Ταξινομεί σετ αντικειμένων (ως προς το μέγεθος-μήκος-ύψος)
-Ορίζει σε σειρά αντικειμένων αυτό που χωράει περισσότερα-λιγότερα-ενδιάμεση χωρητικότητα
-Ορίζει σε σειρά όμοιων/ανόμοιων αντικειμένων αυτό που έχει περισσότερα/λιγότερα
-Αντιστοιχίζει δύο σετ ισάριθμων αντικειμένων
-Αντιστοιχίζει δύο σετ ισάριθμων αντικειμένων και αφήνει χρίς αντιστοίχιση αυτά που πλεονάζουν
-Αριθμεί, διαβάζει, δείχνει, γράφει και αντιγράφει αριθμούς μέχρι το 10
-Δημιουργεί σωστό σετ αντικειμένων μέχρι το 10
-Συμπληρώνει, ονομάζει το μικρότερο-μεγαλύτερο αριθμό μέχρι το 10 με βοηθήματα και χωρίς βοηθήματα
-Διαβάζει, γράφει και εκτελεί πρόσθεση με βοηθήματα και χωρίς βοηθήματα μέχρι το 5-μέχρι το 10
-Εκτελεί από μνήμης αριθμητική πράξη μέχρι το 5-μέχρι το 10
-Γράφει το συμπλήρωμα σε αριθμητική παράσταση
-Διαβάζει, γράφει και εκτελεί κάθετη πράξη μέχρι το 5-μέχρι το 10
-Επιλύει απλό πρόβλημα με βοηθήματα και χωρίς βοηθήματα
-Σχηματίζει σετ από δυάδες, τριάδες....
-Προσθέτει δυάδες, τριάδες...
-Διαβάζει αριθμητική παράσταση πολλαπλασιασμού
-Γράφει και εκτελεί αριθμητική παράσταση πολλαπλασιασμού με βοηθήματα και χωρίς βοηθήματα
-Λύνει απλό πρόβλημα πολλαπλασιασμού
-Ονομάζει νομίσματα του Ευρώ
-Ταξινομεί νομίσματα κατά την αξία τους (αύξουσα-φθίνουσα σειρά)
-Χρησιμοποιεί τα νομίσματα κατά τις συναλλαγές του
-Ξεχωρίζει τη μέρα από τη νύχτα
-Ορίζει τα σημεία της ημέρας
-Γνωρίζει το ρολόι
-Διαβάζει τους αριθμούς του ρολογιού
-Ορίζει τους δείκτες του ρολογιού
-Λέει το χρόνο ανά ώρα
-Λέει το χρόνο ανά μισή ώρα
-Καταγράφει αριθμητικά την ώρα
-Λέει την ώρα στο αναλογικό ρολόι
-Λέει την ώρα στο ψηφιακό ρολόι
Συγχαρητηρια για το εργο σας.ενδεχομενως να σας βοηθησουν και οι δραστηριοτητες βιωματικης τεχνης taxidiatexnis.blogspot.com καλη συνεχεια στο εργο σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ!
Διαγραφή